pühapäev, 4. aprill 2010

Poiste suvemüts

Taaskord olen oma teemade ja tegudega lasteaias korraldatava heategevusürituse müügi juures. Lisaks kaisujänkule otsustasin ka midagi asjalikumat teha. Ja tegin mõned suvemütsid. Alustuseks näitan postele mõeldus suvist nokatsit.
Eksponeerib seda mütsi küll minu tüdruk, kuna mul ei ole käepärast võtta poissi :( Kuid ega see tee mütsi halvemaks.




Nagu näha on ka kandmisvõimalused erinevad ja kindlasti on neid veelgi, kui panna oma fantaasia tööle.

Siit on näha ka muster veidi lähemalt. Veidike sai snitti võetud ilutegija loomingust. Kuid teostus tuli omaloomingu tagajärjel. Kasutasin puuvillast lõnga 50gr - 150m ja heegelnõel 3,0. Müts tuli peaümbermõõdule 52-54cm.
Õpetus
Panen siia ka oma kombineeritud mütsi tegemiseks õpetuse, nii kuidas mina seda tegin.

Mütsipõhja skeem pärineb raamatust "Mütsiraamat" Kirju kummut heegeldab. Mulle väga meeldib sealne mütsipõhi. Nii ma jätkasin kasvatamist kuni diagonaali mõõduks sain 11cm. Siis alustasin mütsikülje skeemiga. Üks rida mütsikülje skeemi jääb veel mütsipõhjaks.
Koos ühe mütsikülje reaga tuli diagonaaliks 14cm - see vastab peaümbermõõdule 53/54cm. Kui soovite teha väiksemat siis tuleb vastavalt soovile teha mütsipõhja ridu vähem. Üks minu tore sõbranna, kes on teidnud väga palju suvemütse, märkis ülesse, et mütsipõhja diagonaal 12cm - vastab peaümbermõõdule 48/49cm. diagonaal 13cm -vastab peaümbermõõdule 50/52cm.


Kui mütsikülg on juba enam vähem paraja pikkusega, siis tuleb teha veel 3 rida kinnissilmuseid. Igasse silma üks kinnissilmus. Katkestada lõng (kuna mina jätan tavaliselt rea lõpetuskohad selja taha. Kuid kes soovib jätta ette, siis ei ole vaja lõnga katkestada vaid saab kohe edasi minna nokaga). Noka tegemise tarbeks, ma mõõtsin lapse pealt noka laiuse. Murdsin mütsi pooleks ja leidsin keskkoha, sealt mõõtsin 1/2 noka laiusest ja asusin kinnissilmustega edasi tagasi nokka heegeldama. Selle ma heegeldasin tunde järgi. Alguses tegin 4 rida kõigi silmustega ja edasi hakkasin iga rea algusest 1 silma kaupa kahandama. Kuni nokk saavutas paraja pikkuse. Lõpetuseks tegin ümber mütsi ja noka veel ühe ringi kinnissilmustega. Et noka serv jääks ikka terav, siis noka nurka tegin ühte silmusesse 4 kinnissilmust. Siis tuleb nurk terav.
Head katsetamist. Kui midagi vajab üleseletamist, siis vastan meeleldi.

3 kommentaari:

  1. Otsisin mütsi õpetust. Soov pojale heegeldada suveks müts. Proovin siis seda õpetust. Aitäh!

    VastaKustuta
  2. Ma siin pusin ka Sinu mustri järgi. Kas ma saan õigesti aru, et mütsi põhi koosneb kahekordsetest sammastest?

    VastaKustuta